Eerste stage week zit er op! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tim Steenoven - WaarBenJij.nu Eerste stage week zit er op! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tim Steenoven - WaarBenJij.nu

Eerste stage week zit er op!

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

18 Maart 2016 | Ecuador, Quito

Hallo allemaal!

Het is weer een poosje geleden en er is dan ook een hoop gebeurt in de afgelopen tijd. Bijna alle weekenden op reis geweest en ik ben begonnen met mijn stage, bij een ander bedrijf dan gepland…

Net na mijn vorige reisverslag stond ik op het punt om te vertrekken voor een lang weekend naar Montañita. Een klein plaatsje aan de kust met een levendig nachtleven en goede golven voor beginnende surfers! Ik heb hier met twee anderen jongens uit het studentenhuis een heerlijk ontspannen weekend gehad. Na twee uurtjes surfles van onze instructeur genaamd ‘bamboe’ konden we allemaal staan op onze plank!

Na zondag op maandag nacht teruggekomen te zijn in Quito, kreeg ik maandag ochtend helaas slecht nieuws. Mijn stage bij de EEQ kon niet doorgaan. Dit was slechts een week voor ik aan de slag zou gaan en kwam dan ook als een zware tegenvaller. De reden hiervoor was dat de EEQ met het nieuwe jaar een staatsbedrijf is geworden. Waardoor er wettelijk geen buitenlandse stagiaires meer terecht kunnen.

Er zat niks anders op dan opzoek gaan naar een nieuwe stageplek in Quito. Naar huis gaan vond ik geen optie! Gelukkig had ik mijn stage via On-stage geregeld en zij hielpen mij dan ook met het vinden van een nieuw bedrijf. Dit vergde echter wel wat van mijn geduld, want een nieuwe stage is natuurlijk niet van de ene op de andere dag geregeld.

Het weekend daarna ben ik met een groep naar Baños gegaan. Even al het gedoe in Quito vergeten en genieten! Baños is zo’n beetje de advanture hoofdstad van Ecuador. Echt bijna alles is hier mogelijk. Zaterdag hebben s ‘ochtends in race tempo de route der watervallen gefietst met als mooi einde de Pailon del Diablo. We moest dit snel doen omdat we s ‘middags gingen raften! We eindigde met raften bij de uitlopers van de Amazone jungle. Alvast een klein voorproefje dus van hoe dat eruitziet. Diezelfde dag hebben we ook de Tungurahua gezien, een vulkaan die aan het uitbarsten was! Helaas geen lava, maar wel een grote as pluim. Erg indrukwekkend! Zondag ochtend hebben we nog gecanyond en daarna zijn we weer teruggegaan naar Quito.

De week daarna ben ik vooral bezig geweest met het zoeken van een stage. Uiteindelijk ben ik bij vijf bedrijven op gesprek geweest. Waarna ik heb besloten stage te gaan lopen bij Engineering Center(http://ecenter.ec/). Zei hebben een stuk of zeven moderne CNC-machines waarmee zei kapotte onderdelen van nabije industrie herproduceren. Een onderdeel komt zonder tekeningen binnen en moet dus eigenlijk herontwerpen worden. Verder hadden ze een serie productielijn voor auto-onderdelen. Deze ligt stil door de economische crisis in Ecuador. Ik ga hier mee werken met de dagelijkse werkzaamheden, meehelpen de serieproductie op te zetten voor andere producten en ik krijg een eigen ontwerpproject. Uiteindelijk ben ik dus nog goed terechtgekomen!

Wat ook wel leuk is is dat niemand Engels spreekt in dit bedrijf… uitstekende oefening voor mijn Spaans dus! Wat ik wil vertellen komt er nog niet heel soepel uit, maar ik krijg wel alles gecommuniceerd wat nodig is tot nu toe. Verder zijn mijn collega’s erg aardig en behulpzaam. Ze streven er naar mij in twee maanden Spaans te leren, waarna ik hun Engels kan gaan leren.
Nu staat er weer een weekendje surfen en relaxen aan de kust op de planning! Ik vertrek zo meteen richting Canoe. Volgend weekend een lang weekend naar de jungle! Ik vermaak mij hier voorlopig nog prima dus.

Hasta luego!

Tim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Tim

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 3615

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 26 Juli 2016

Stage in Quito

Landen bezocht: