Galapagos - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tim Steenoven - WaarBenJij.nu Galapagos - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tim Steenoven - WaarBenJij.nu

Galapagos

Blijf op de hoogte en volg Tim

26 April 2016 | Ecuador, Quito

Hallo allemaal!

Met mij gaat alles goed! Ik was net van het vaste land weg tijdens de verschrikkelijke aardbeving aan de kust van Ecuador. Van mensen hier heb ik begrepen dat het zelfs in Quito voelbaar was. Echter valt de schade hier gelukkig mee en beïnvloed het mijn verblijf in Ecuador verder niet.

Ongeveer anderhalve week geleden vertrok ik naar de Galapagos. De cruise die ik samen met Raphael heb gedaan is een ervaring die niet snel overtroffen zal gaan worden. Het was een splinternieuwe catamaran met veel personeel die alles goed op orden hadden. Onze wildlife guide Bayron heeft ons dagelijks op 3 excursies meegenomen. We hebben gesnorkeld, boottochtjes gemaakt en wandelingen in sterk uiteenlopende landschappen. De eilanden daar zijn allemaal vulkanisch waardoor grote stukken erg ruig zijn. Met vaak een schril contrast tussen groen en zwarte lavavelden.
Het was wel een klein beetje een bejaarde cruise, Raphael en ik hebben daarom op eigen initiatief wat meer snorkel activiteiten ingelast. Zelfs rond de boot zwom en vloog er van alles rond. De andere gasten aan boord waren allemaal enorm aardig. Ook het personeel stond altijd voor ons klaar om van alles voor ons te doen. Zo stond er bijvoorbeeld na elke excursie altijd een hapje en vers sapje voor ons klaar!
De meest bijzondere ervaring heb ik opgedaan tijdens het snorkelen. Waar wij tussen minimaal 50-60 zeeschildpadden aan het zwemmen waren. Ik moest hier letterlijk de schildpadden ontwijken in plaats van zoeken!
We hebben ontzettend veel dieren gezien. Zo hebben we gezwommen met zeeleeuwen, pinguïns, haaien en heeeeel veel andere vissen. Baltsende blue footed boobies gezien, veel soorten Darwin finches en andere vogels. En op het land nog verschillende leguanen en reuzenschildpadden!

Al met al heb ik maar geluk gehad dat deze kans voorbijkwam! De komende tijd zal ik minder gaan reizen in de weekenden. In combinatie met mijn stage is dit toch wel erg druk. Mijn stage met een goed resultaat afronden is ook een belangrijk doel van mijn verblijf hier.

Hasta luego!

  • 28 Juni 2016 - 16:14

    Mariette Bart Thijs En Kasper:

    hi Tim, een heel fijne verjaardag donderdag!
    veel plezier, ook voor de laatste dagen op je geweldige reis in Ecuador.
    we horen de verhalen graag een keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Tim

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 858
Totaal aantal bezoekers 3607

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 26 Juli 2016

Stage in Quito

Landen bezocht: